Kategorier
Logga in
Märken

Vanliga frågor

Om Twenga Hur kan jag använda Twenga Skapa och använda mitt Twengakonto

Om Twenga

Vad betyder "Twenga"?

Twenga betyder « mitt i prick » på en afrikansk dialekt.

Vad är Twenga?

Twenga är en sökmotor för shopping, en prisjämförelsesajt och en sida för konsumentråd. Alla sammanställda erbjudanden visas i våra unika sökresultat där du, genom bara ett par klick, kan hitta de produkter du söker till bästa pris. För att läsa mer om hur vi gör detta, läs vår Om Twenga sida.

Vad gör Twenga unikt?

Tack vare Twengas unika teknologi kan vi gå igenom och automatiskt leta upp erbjudanden från varje butik på internet, detta gör Twenga till den mest kompletta och objektiva sökmotorn för shopping på nätet. Andra prisjämförelsesajter visar oftast enbart resultat från partnerbutiker, dock inte Twenga. Vi förser dig med den information du behöver för att hitta rätt produkt till bästa pris. Du kan söka efter ord eller specifika egenskaper som du söker hos produkten. Hos oss kan du dra nytta av specialerbjudanden, rabatter, kupongerbjudanden samt läsa konsumentrecensioner.

Vad avgör ett erbjudandes position i Twengas databas och sökresultat?

Alla erbjudanden från alla butiker på nätet listas och läggs till i vår katalog, helt objektivt. Varje produkt delas in efter produktkategori, pris, märke och andra detaljer som är viktiga för dig som konsument. När du söker efter en produkt så listas sökresultaten automatiskt efter popularitet men du kan enkelt sortera om ditt resultat efter relevans och pris (högst till lägst). Varje sökresultat är baserat på Twengas användares kriterier, behov och popularitet och det är därför vi har valt att kalla våra sökresultat för organiskt resultat.

Säljer Twenga något?

Nej, Twenga säljer ingenting. Vi skickar vidare konsumenterna direkt till butikerna där de kan göra sina inköp.

Hur tjänar Twenga pengar?

Twenga är helt beroende av annonsintäkter och partnerskapsavtal vilka ger intresserade företag och återförsäljare bättre synlighet än i det organiska sökresultatet på sidan. Annonser och sponsrade länkar är klart och tydligt markerade för att undvika alla missförstånd. Ett partnerskapsavtal påverkar inte en återförsäljares position och har ingen som helst inverkan på Twengas naturliga sökresultat.

Tillbaka till toppen av sidan

Hur kan jag använda Twenga

Hur kan jag söka efter en produkt på Twenga?

Du kan söka efter en produkt genom att fylla i ditt sökord i sökrutan. Du kan söka efter produktnamn, märke eller modellnummer. Du kan även söka runt bland våra "universum" för att hitta de produkter som passar din sökning bäst samt inom de kategorier som överensstämmer med det du söker. Twenga erbjuder presentidéer, shoppingråd och riktigt bra erbjudanden. Varje gång du söker efter något visar vi dig de mest populära produkterna och produktkategorierna.

Varför kan jag inte hitta det jag söker?

Se till att de ord du söker efter är rättstavade. Stavfel är den vanligaste anledningen till oönskade sökresultat. Du kan även försöka att söka efter synonymer till det du söker eller söka inom det "universum" som verkar närmast relaterat till produkten du söker. Om du ändå inte kan hitta produkten du letar efter finns det en möjlighet att Twenga ännu inte har katalogiserat några erbjudanden för denna produkt. Om så är fallet skulle vi vara väldigt tacksamma om du kunde berätta vad du söker via Kontakta oss så att vi kan förbättra vår katalog.

Jag får alldeles för många resultat på min sökning. Hur kan jag begränsa resultatet?

På första sidan av ditt sökresultat finns ett flertal sätt för dig att begränsa sökresultaten. Du kan sortera produkterna och erbjudandena efter butik, märke, pris och till och med efter speciella erbjudanden. Beroende på produkt kan du även sortera resultaten efter storlek, material, färg eller tekniska specifikationer.

Vad är ett Twengas prisbevakning?

En prisbevakning är ett verktyg som hjälper dig att följa prisförändringar av en specifik produkt. Så fort priset går ner på produkten du satt upp bevakningen för skickar vi automatiskt iväg ett mail till dig för att underrätta dig om prisförändringen.

Hur kan jag starta min egen prisbevakning?

Det kan inte vara enklare! Efter att ha skapat ett Twengakonto letar du upp produkten du vill ha uppföljning på och klickar på länken "Skapa en prisbevakning". Om du är i "bildvy" räcker det med att du rör musen över bilden. Om du är i "listvy", välj då produkten genom att klicka i rutan till vänster om listan och sedan klickar du bara på "Skapa en prisbevakning".

Hur fungerar Twengas prisbevakning?

Twenga kommer att skicka dig ett mail varje gång priset på den vara du söker går ner. Om du inte får något mail från oss innebär det att priset än så länge är detsamma som när du skapade prisbevakningen. Twenga kommer att fortsätta att följa upp din prisbevakning tills du stoppar den i ditt Twengakonto, vilket du kan göra närhelst du vill och bara genom ett klick.

Varför är priserna inte samma hos Twenga som hos återförsäljaren?

Den vanligaste anledningen till att detta sker är att det finns en fördröjning mellan återförsäljarens uppdatering av informationen samt tiden det tar för Twenga att ta del av denna. Om du ser att en produkt har ett annat pris, foto eller någon annan information hos återförsäljaren än hos oss så skulle vi vara väldigt tacksamma om du ville berätta vad som inte stämmer genom att meddela oss via Kontakta oss. Den informationen är väldigt värdefull för oss och den hjälper oss att ständigt bli bättre.

Hur kan jag rapportera ett fel?

Hjälp oss att förbättra Twenga! Klicka på länken "Rapportera ett fel" längst ner på sidan för att rapportera alla typer av problem (pris, bild, märke...). Ditt meddelande kommer automatiskt att länkas till sidan du befinner dig på och underlättar för oss att förbättra kvalitén på vår sida. Tack så mycket för att du hjälper oss att bli bättre!

Produkten är inte i lager hos återförsäljaren men den finns fortfarande kvar i sökresultatet hos Twenga, varför?

Vi försöker att dagligen uppdatera vår sida varje så att alla erbjudanden är aktuella. Tyvärr så händer det dock att problem uppstår mellan våra sökresultat och återförsäljaren. Detta kan till exempel ske då en produkt säljer slut efter att vi har kört vår uppdatering och på så sätt visas en felaktig lagerstatus hos oss, den nya lagerstatusen kommer då att vara korrekt dagen efter.

Produkten är skadad/har inte levererats/motsvarar inte mina förväntningar… Vad skall jag göra?

Twenga är inte en återförsäljare. Vi förser dig med priser och potentiella butiker på nätet men har ingen information om din beställning eller leverans. Om du vill ha information angående en produkt eller en beställning som du har lagt ber vi dig att vända dig direkt till återförsäljaren.

Twengas redaktionella policy gällande recensioner eller inlägg i vårt forum :

Dina recensioner och åsikter angående produkter och återförsäljare är väldigt värdefulla och användbara för alla oss som använder Twenga. Tack för att du vill hjälpa till och dela med dig av dina åsikter!

För allas trevnad ber vi dig att följa och respektera nedanstående regler när du skriver en recension, kommentar eller inlägg i vårt forum.

För att göra din recension mer informativ och intressant:

  • Var tydlig angående de positiva och negativa aspekterna av hur du upplevde ditt inköp och håll dig alltid till fakta.
  • Du behöver inte vara kreativ eller originell och skriva långa uppsatser. Blev din vara levererad i tid? Var den bra paketerad? Det är den typen av information som intresserar andra användare!
  • Tänk efter vilken information som skulle ha hjälpt dig innan ditt inköp.
  • Var artig och trevlig, då kommer din kommentar att bli mer uppskattad och vara mer trovärdig.
  • Dela med dig av både bra och dåliga erfarenheter, båda är av väldigt stort värde för någon som skall köpa en produkt.
  • Försök att hålla dig till korrekt stil och stavning. Undvik sms/chat-språk eller användandet av VERSALER...

Det är inte tillåtet att skriva...:

  • En recension som är helt utan relation till återförsäljaren eller produkten.
  • Åsikter som inte har någon som helst relation till ämnet eller som inte baseras på egna erfarenheter.
  • Recensioner av sin egen butik eller arbetsgivare.
  • Grova, kränkande eller stötande kommentarer
  • Våldsamma, rasistiska eller sexuella kommentarer samt illegalt innehåll
  • Annonser eller kommersiella budskap inklusive e-postadresser och telefonnummer.

Twenga förbehåller sig rätten att ta bort kommentarer som inte rättar sig efter ovanstående policy. Twenga eller dess anställda kan inte hållas ansvariga för skador som uppstått till följd av en publicerad åsikt/kommentar eller dess innehåll.

Tillbaka till toppen av sidan

Skapa och använda mitt Twengakonto

Måste jag skapa ett konto för att kunna använda sidan?

Absolut inte! Det finns dock flera fördelar med att öppna ett gratis Twengakonto, så missa inte möjligheten att kunna dra nytta av flertalet rabatter och erbjudanden.

Hur kan jag skapa ett Twengakonto?

Klicka bara på länken "Skapa ett Twengakonto" högst upp på sidan för att bli medlem. Processen är snabb och vi kommer att guida dig genom hela proceduren.

Jag försökte att skapa ett Twengakonto men ni säger att min mail/användarnamn redan är upptaget. Vad kan jag göra?

Kan det vara så att du redan har skapat ett Twengakonto hos oss men glömt bort det? Om det kan vara fallet, klicka då på "Logga in" och skriv då in din e-postadress och sedan på "Glömt ditt lösenord?". Om användarnamnet du valt redan används av någon annan, vänligen välj då något annat användarnamn. Du kan t.ex. lägga till ett nummer på slutet som: anders1234.

Varför har jag inte fått mitt bekräftelsemail?

E-postadressen du angett kanske var felaktig? Kontrollera din inbox igen lite senare och om du då fortfarande inte har fått något från oss, logga då in på ditt Twengakonto och kontrollera e-postadressen du angett.

Hur loggar jag in på mtt konto när jag väl har skapat det?

Klicka på "Logga in" på toppen av vår sida. Skriv därefter in ditt användarnamn och lösenord för att komma åt ditt konto och dina prisbevakningar.

Hur kan jag ändra mitt lösenord?

För att ändra ditt lösenord, vänligen logga in på ditt Twengakonto och klicka sedan på "Ändra min profil" och följ sedan instruktionerna på skärmen.

Skydd av personlig information

All information om Twengas användare behandlas strikt konfidentiellt och kommer inte att delas ut till tredje part. Inte heller kommer någon personlig information att användas i några ändamål annat än för Twengas sida. Twenga bekämpar all typ av skräppost. Vi uppmuntrar därför våra användare att inte använda sin e-postadress i sina användarnamn eller i de kommentarer de publicerar, allt för att inte göra denna information synlig för spammare eller annan skadlig tredje part.Twengas server analyserar automatiskt information från användarnas webbläsare som t.ex. IP-adress, nyckelord som du har sökt på i sökmotorerna, cookies etc. Twenga använder denna data i ett enda syfte: att förbättra sin sida och se till så att dess innehåll matchar sina kunders behov. För att läsa mer angående detta, vänligen gå till Twengas Integritetspolicy.

Tillbaka till toppen av sidan